Heel Nederland woont in Heerlen

Obvion Hypotheken

Zoekend naar de juiste stad, loop je voorbij Amersfoort, Utrecht en Goes… Rotterdam, Gevonden! Obvion zit in heel Nederland en Nederland zit in Obvion.

Het hoofdkantoor van Obvion staat in Heerlen. In een prachtige oude ambachtsschool wat niet meer voldeed aan de nieuwe werkstandaarden. Hoogste tijd voor een herinrichting en dus een uitgelezen kans om de identiteit van Obvion voelbaar te maken op de werkvloer. Wij werden gevraagd om de merkstrategie te vertalen naar een visueel herkenbaar en inhoudelijk kloppend, ruimtelijk verhaal.

‘Je merkt dat bij Obvion de mens centraal staat. Dit is in de hele organisatie merkbaar.’
- Lydia Heeres - Manpower

Obvion is er voor iedere Nederlander. Haar doelgroep zit van het puntje van Groningen tot het kleinste dorp in Limburg. Een hypotheek sluit je af bij je eigen lokale adviseur maar de hypotheekverstrekker zelf werkt vanuit Heerlen. Een groter contrast bestaat in veel gevallen niet. Hoe zorg je ervoor dat je je dagelijks bewust bent voor wie je werkt, begrijpt hoe ze wonen en waar ze van dromen?

Wij kozen voor ‘verbinding’. Verbinding tussen consumenten en adviseurs, tussen verschillen en overeenkomsten en tussen dromen en daden. Deze vertaalden wij naar de plattegrond van het gebouw. Etages en afdelingen vernoemden we naar de provincies. Werkkamers of bespreekruimtes kregen de naam van een stad of dorp in die provincie. Heb je een vergadering bij de afdeling Services? Volg dan de borden naar Zeeland daar vind je vergaderkamer ‘Goes’.

1 / 10
2 / 10
3 / 10
4 / 10
5 / 10
6 / 10
7 / 10
8 / 10
9 / 10
10 / 10

Naast deze routing & signing hebben we door middel van feitjes, weetjes, en verhalen van consumenten een zo compleet mogelijk beeld neergezet van dé Nederlander. De twee centrale kolommen van het gebouw, waar trappenhuis en liftschachten zijn, werden stations van waaruit iedere provincie bereikbaar is. Zo maakten we van deze saaie verkeersruimtes de dragers van het merk Obvion.