Merk & Identiteit

We duiken in het DNA van een merk

We duiken in het DNA van een merk

We zijn er van overtuigd dat een sterk merk voelbaar moet zijn in alles. In alles wat je doet, zegt en levert. Maar hoe word je een sterk merk? We kijken naar een merk als een persoon. Door middel van workshops, interviews en doelgroep analyses komen we tot de essentie. Zo maken we merkwaarden en merkpersoonlijkheid concreet, tastbaar en belangrijker nog: deelbaar.

Komen waar je wilt zijn

Komen waar je wilt zijn

Als je weet wie je bent (of wil zijn) dan weet je nog niet hoe je kan komen waar je wil zijn. We kunnen een nieuw merk vanuit de essentie opbouwen tot en met de naamgeving aan toe. Ook kunnen we een bestaand merk aanscherpen of bijsturen, door een visuele analyse te doen of bijvoorbeeld door tagline toe te voegen. We maken analyses van de doelgroep door middel van persona’s en brengen hun behoeften en klantreis in kaart. We bepalen de propositie (waarin is het merk uniek?) en de positionering (waar staat het merk tussen alle andere aanbieders?)

Een arsenaal aan middelen

Een arsenaal aan middelen

Een merk bestaat uit een aantal lagen. In het midden de vaste kern, de essentie, daar omheen een voelbare persoonlijkheid en aan het oppervlak de zichtbare middelen. De middelen zijn de meest tastbare uitingen van het merk. Maar welke route bewandelt de doelgroep eigenlijk? Welke uitingen passen bij een contactmoment? We denken ‘middelenonafhankelijk’, we zitten dan ook niet vast aan een uitwerking omdat we dat goed kunnen of vaker doen. We vragen ons altijd af: Wat heeft dit merk nodig? Kiezen we voor bioscoop- of luchtreclame? Gaan we voor een website of toch een app? Misschien wel beide… Samen bepalen we het meest effectieve arsenaal aan middelen om onze communicatieve doelen te behalen. Wij kunnen het allemaal ontwerpen.

Een sterk merk moet ook toegankelijk zijn

Een sterk merk moet ook toegankelijk zijn

Vroeger werden huisstijlen vastgelegd in dikke handboeken vol strenge regels en daarmee werden de medewerkers die er zorg voor moesten dragen tot de huisstijlpolitie. Tegenwoordig kijken we veel meer naar de ‘geest’ van de identiteit, maar juist die laat zich moeilijk vangen. Samen werken we aan middelen om die geest te vangen en deelbaar te maken binnen de organisatie, want dat is waar deze tot bloei moet gaan komen. Daarmee maken we medewerkers tot huisstijlambassadeurs. Is het merk nog niet vastgelegd, of is het merkdocument niet meer actueel? Dan kunnen we door workshops en sessies komen tot nieuwe richtlijnen en uitgangspunten die vervolgens (digitaal) beschikbaar maken.

Dit is wat we doen

Tentoonstellingen
  • Kinderen
  • Informatiecentra
  • Exhibit
  • Permanent
  • Reizend
  • Tijdelijk
Merk & Identiteit
  • Campagne
  • Huisstijl & branding
  • Interieur & internal branding
  • Merkstrategie
  • Routing & signing
Digitaal
  • (Serious) Games
  • Film/Animatie
  • Interactives
  • Website/App